25 Ağustos 2011 Perşembe

VMware Workstation-Sanal İşletim Sistemi Kurma Programı


VMware Workstation, VMware, kullanıcılar birden fazla x86 ve x86-64 sanal bilgisayarlar ile kurmak ve bu sanal makinelerin aynı anda bir veya daha fazla kullanmak sağlayan EMC Corporation, bir bölümü x86 ve x86-64 bilgisayarlar için bir sanal makina işletim sistemi barındıran yazılımı paketidir.
Her sanal makine örneğin, Windows, Linux, Pardus, BSD türevleri, ve diğerleri de dahil olmak üzere, kendi konuk işletim sistemi yükleyip kullanabilirsiniz. Basit bir ifadeyle, VMware Workstation, tek bir fiziksel makine, aynı anda birden fazla işletim sistemi çalıştırmanıza olanak sağlar. Diğer VMware ürünleri, birden fazla ana makine arasında VMware sanal makineleri yönetmek veya göç yardımcı olur. Workstation, VMware tarafından satılan; VMware Player, ücretsiz olarak sağlanır daha az özelliklere sahip benzer bir bir programdır.
 
VMware Workstation, mevcut ana şebeke adaptörleri, CD-ROM aygıtları, sabit disk sürücüleri, ve USB aygıtlar (USB İzokronik, web kamerası, mikrofon vb gibi cihazlar dahil) köprü destekler ve bazı donanım taklit yeteneği sağlar. Örneğin, (ISO dosyasını bir CD-ROM gibi bir montaj ve VMDK dosyaları sabit disk olarak, ana makine üzerinden ağ adresi çevirisi (NAT) üzerinden köprüleme yerine kullanmak için ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü yapılandırmak yerine getirememesi ana şebeke üzerinde her konuk makine için bir IP adresi) gerektirir.
VMware Workstation, ilk önce onları fiziksel disklere kayıt ya da bilgisayarı yeniden başlatmadan test canlı CD'leri sağlar. VMware Workstation altında çalışan bir işletim sistemi birden fazla art arda anlık görüntü [5] alınması, sanal makine, herhangi bir enstantane kaydedildi devlet yeniden başlatılabilir. Bu yazılım geliştiriciler ve test için, virüs enfeksiyonu riski ortamlar için, yazılım ve tanıtımının yapılması için yararlıdır.
VMware Workstation, istemci-sunucu ortamlarında test etmek için özellikle yararlı, yöneticileri daha sonra elektrik açma ve kapama, askıya alma ve tek bir nesne olarak devam bir takım olarak birden fazla sanal makine belirtmek için yeteneğini de içerir.


Benim Yorumum;
Arkadaşlar mesela size daha önce Pardusu önerdim ve siz şimdi bu programı bilgisayarınıza kurarak Pardusu yükleyebilirsiniz.Veya örneğin Windows 7 kullanıyorsunuz ve Linux' da çalışan bir programınız var  ama siz bu programı Win7 ye kuramazsınız. EEE ne yapacaksınız sırf 1 program için Format mı atacaksınız? Hayır Wmware Workstation programını bilgisayarınıza kurduktan sonra sanal bir Linux İşletim sistemi kurarak programı da kurup işinizi halledeceksiniz. 

Ve bunu yaparken sanal makineye istediginiz kadar harddisk, ram, işlemci verebilceksiniz.Ve programla işiniz bittikten sonra programı silmekle oluşturduğunuz bütün işletim sistemlerini sileceksiniz.BENCE DENEMEYE DEĞER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder